Thursday, May 28, 2009

Memori Si Kancil Merah

Bila mengingatkan pasal kerata kancil merah, mesti aku terkenang kembali memori yang tidak dapat kulupakan di kepala otakku. Masa 2, time aku praktikum....Sebelum cite pasal pristiwa 2, mau bagitaula cite serba sedikit tentang kite kancil merah 2. Kite 2 milik kawanku berpraktikum (Ida). Kite 2 la yang bnyk berjasa menghantar kami pulang dan balik dari SMK Bidor ke rumah. Ingat lagi sebelum peristiwa itu, ku smpt ckp kite kancil ini bnyk beri kenangan dengan kami semua....

Selepas ja, kututurkan bicara keramat itu, nak tau apa yang terjadi......kereta kancil merah yang masa 2 tengah membawa kami berempat (aku, Inra, Ida n Ain) terbabas lalu merempuh bukit kecil, pagar batu n besi n akhir sekali menceca pokok kelapa sawit (entah sape punya). Kami kemalangan tau masa 2. Inra n Ain cerdera ringan di kepala, n aku terkehel sedikit kaki n Ida Alhamdulillah xde apa2.


Perasaan....fuhyoooo....bergegar tau...Rasa2 macam nak mati je.. Bayangkanlah, kite tu terbang ke udara sebelum terbabas mengena bermacam-macam halangan yang wujud ditempat itu...Nasib baik je masa 2 masih tak nampak kelibat malaikatul maut....Kalau tak.....Selepas kejadian ngeri 2, bila terpandang ja keta kancil mera, mesti aku terkenangkan segala memoriku masa berpraktikum...K la itu saja yang dapat ku nukilkan untuk tatapan sape2 yang sudi baca blogku ini....Selepas ini akan menyusur lagi cite sensasi tentang diriku dan kehidupanku..ok....Nantikan...
Inilah keadaan masa kemalangan itu...Betul tau, tak tipu...

No comments:

Post a Comment